سیاست نوسازی روابط روسیه و آمریكا در پایان راه
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، 'آناتولی آنتونف' كه در چندین دور مذاكرات در باره قرارداد جدید كاهش تسلیحات راهبردی موسوم به 'استارت-2' با آمریكا شركت كرده است، در گفت و گو با روزنامه 'كامرسانت' گفت: با توجه به انتشار سلاح های هسته ای در جهان در آینده مجبور خواهیم بود تسلیحات هسته ای كشورمان را به جای كاهش، افزایش دهیم.

معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان كرد: بر این باوریم كه در زمان حاضر با چالش های جدیدی در عرصه انتشار تسلیحات هسته ای و موشكی مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به تحولات خاورمیانه و بی ثباتی حاكم در این منطقه، راهبردی در دكترین نظامی روسیه در موارد جداگانه ای استفاده از سلاح هسته ای پیش بینی شده است.

معاون وزیر دفاع روسیه از جمله تهدیدات پیش روی كشورش به امنیت موشكی اروپا و تلاش آمریكا برای استقرار سامانه پدافند موشكی خود در این قاره اشاره كرد.

وی ادامه داد: آمریكا به افزایش توانمندی پدافند موشكی خود در اروپا و سایر مناطق جهان ادامه می دهد و بخش اروپایی سامانه موشكی آمریكا به معنای تلاش برای تغییر موازنه راهبردی در اروپا می باشد.

آنتونف گفت: پس از پایان جنگ سرد شاهد هستیم كه تسلیحات راهبردی آمریكا در نزدیكی مرزهای روسیه مستقر می شوند.

مقام ارشد نظامی روس خاطرنشان كرد: سران روسیه تلاش می كنند تا روابط با دیگر كشورها را بر اساس اصول اعتماد و احترام متقابل و توسعه مشاركت بنا كنند، اما سپر هسته ای روسیه باید همواره برای دفع خطرات احتمالی از طرف كشورهای ثالث آماده باشد.

آنتونف گفت: سخن گفتن از جهان عاری از سلاح هسته ای زودهنگام است و مجهز شدن به تسلیحات هسته ای به عنوان سلاح بازدارنده یك ضرورت می باشد.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: موزه , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: